Jak pozyskać więcej klientów w sieci

Kategoria: Marketing Internetowy
16

jak pozyskać klientów Tradycyjna reklama nie zdaje egzaminu w sieci. Szybkość obiegu informacji, ogromna ilość komunikatów oraz pełna dostępność zarówno w odniesieniu do reklamodawców, jak i reklamobiorców sprawia, że po stronie potencjalnych klientów wzrasta niechęć wobec narzucających się treści reklamowych. Jak zatem prowadzić marketing w Internecie, aby uzyskać jak najwięcej zadowolonych klientów?

Marketing w sieci

Od 2006 roku mamy do czynienia z rozwijającym się niezwykle intensywnie nowym trendem w marketingu. Odnosi się on do rozpowszechniania wszelkiego rodzaju informacji w światowej sieci www. Ten nowy trend nazywany jest powszechnie z języka angielskiego inbound marketingiem, co w wolnym tłumaczeniu na język polski można określić jako marketing przychodzący.

Inbound marketing to zdecydowanie rewolucja w podejściu do reklamy. Zakłada ona diametralne odwrócenie kierunku relacji pomiędzy reklamodawcą i odbiorcą komunikatu reklamowego. Jej podstawą jest założenie, że to potencjalny klient szukając informacji i odpowiedzi na postawione przez siebie pytania w wyszukiwarkach internetowych trafia na interesujące go strony i tematy. W ten sposób odbiera komunikat, który znajdzie na otwartej przez siebie stronie, jako treść wiarygodną i nie noszącą znamion typowej, nachalnej reklamy.

 

Pozyskanie nowych i utrzymanie starych klientów

Inbound marketing wykorzystuje mnóstwo narzędzi, które pomagają znaleźć, zainteresować oraz utrzymać potencjalnych klientów.

pozyskiwanie klientów w sieciPierwszym elementem jest pozwolić znaleźć się internaucie. Tego dokonuje się przez tworzenie właściwych i zoptymalizowanych pod względem SEO stron, publikację wartościowych treści (content marketing), aktywność w mediach społecznościowych czy prowadzenie blogów. Następnym kokiem jest już po zainteresowaniu klienta, tworzenie baz danych osób, które są potencjalnie zainteresowane oferowanymi przez nas usługami czy towarami.

Po stworzeniu bazy danych potencjalnych odbiorców następuje moment przekształcenia ich w pełnowartościowych klientów. W tym celu stosuje się wykorzystywanie posiadanej bazy danych, w ramach której dokonuje się segmentacji poszczególnych rekordów opisujących osoby wykazujące gotowość do podjęcia działań związanych z zakupem.

Następnie do wyselekcjonowanych osób wysyła się emaile zawierające treści, które pomagają podjąć decyzję w zakresie dokonania zakupów. Szczególną rolę w tym względzie pełni tak zwany marketing automation, którego zadaniem jest personalizacja i dostosowanie treści do określonej i charakterystycznej grupy odbiorców – na przykład ofertę z dużego sklepu spożywczego w zakresie mleka dla niemowląt firma nie będzie wysyłać do samotnych mężczyzn, ale do kobiet ciężarnych i matek nowonarodzonych dzieci.

Ten etap związany z przekształceniem odbiorcy w klienta wymusza także system weryfikacji i analizy skuteczności kanałów. W wyniku takich prac firma ma możliwość stałego usprawniania przesyłania komunikatów i dostosowywania działań do potrzeb coraz ściślej określonych grup potencjalnych klientów.