Inbound marketing i konwersja leadów

Kategoria: Inbound Marketing
16

co to jest inbound marketingInbound marketing to jedna z najnowszych metod wykorzystywanych w marketingu internetowym. Jej skuteczność jest nieporównywalnie większa, iż  tradycyjnej reklamy opierającej się głównie na przekazywaniu informacji. Na czym polega inbound marketing i dlaczego jedną z ważniejszych elementów pełnią tajemnicze leady podpowiemy w tym artykule.

Co to jest inbound marketing

Inbound marketing to stosunkowo nowa dziedzina marketingu, która od 2006 roku dynamicznie się rozwija. Jej działania głownie skierowane są na rynek e-commerce, zatem odnosi się do wszelkiego rodzaju kampani prowadzonych w ramach światowej sieci www.

Ten rodzaj marketingu nie doczekał się jeszcze polskiej nazwy – w dowolnym tłumaczeniu z języka angielskiego można go określić jako marketing przychodzący. Charakteryzuje się on tym, że podejmuje on działania, w konsekwencji których odbiorcy reklamy samodzielnie odnajdują nadawcę komunikatu marketingowego. W efekcie ten rodzaju przekazu nie jest odbierany przez potencjalnych klientów jako narzucająca się i drażniąca reklama, ale wiarygodny i interesujący komunikat.

W inbound marketingu widać drastyczne odwrócenie relacji – odchodzi się od tradycyjnych narzędzi reklamy skierowanych na określony target na rzecz wartościowych treści, które są znajdowane przez zainteresowane osoby.  W ten sposób inbound marketing trafia do właściwych osób, intryguje je dobrą i wartościową treścią oraz w nienachlany sposób nakłania do współpracy.

Lead – do czego służy

Jednym z podstawowych pojęć funkcjonujących w ramach inbound marketingu są leady – czyli elementy bazy danych odnoszące się do osób odwiedzających daną stronę. Sztuką, która znacznie zwiększy korzyści wynikające z ruchu na cechy inbound marketingudanej stronie, jest stworzenie wartościowego (czyli zgodnego z naszymi oczekiwaniami w odniesieniu do potencjalnych klientów) ruchu.

W tym celu każda firma posiadająca stronę internetową, której zależy na zwiększeniu obrotów, powinna magazynować dane klientów w zakresie ich potrzeb, adresów mailowych, danych demograficznych itp. W ten sposób znacznie łatwiej później prowadzić działania marketingowe i informacyjne, które będą trafiać od razu do potencjalnie zainteresowanych odbiorców.

Na tym etapie marketingu internetowego wykorzystuje się szereg narzędzi, które pomagają zebrać potrzebne dane, w wyniku których powstanie solidna baza danych. Do pozyskania potrzebnych informacji wykorzystuje się działania call-to-action, landing pages, i formularze. 

W wyniku stworzenia odpowiedniej bazy danych znacznie zwiększa się wydajność marketingu dotyczącego danej strony. Prowadząc aktywny inbound marketing już po 6 miesiącach można zauważyć nawet 8-krotny wzrost liczby posiadanych leadów. Podobnie ma się sytuacja z tzw. landing pages, które zawierają tak zwane treści premium (np. e-booki), które są niezwykle skuteczne w zbieraniu danych kontaktowych.