Jak sprawić, aby Inbound Marketing był skuteczny

Kategoria: Inbound Marketing
10

skuteczność inbound marketingOd 2006 roku inbound marketing robi oszałamiającą karierę wywalczywszy sobie w Internecie zaszczytne miejsce najbardziej skutecznej formy marketingu. Odwrócenie kierunków relacji pomiędzy reklamodawcą, a internautą sprawia, że nie jest on odbierany jak tradycyjna reklama, która dzięki swej nachalności często jest intuicyjnie odrzucana i blokowana przez potencjalnych klientów.

Inbound marketing wykorzystuje szereg narzędzi, które w pełni umożliwiają mu multiplikowanie zysków. Aby uzyskać pełnię  sukcesu powinien zrealizować 4 podstawowe akcje marketingowe, na które składają się: zachęcanie, konwersja, zamknięcie  czyli przekształcenie entuzjasty w klienta oraz podtrzymanie kontaktów. Poniżej opiszemy prawidłowy przebieg każdej z nich.

Przyciąganie i zachęcanie potencjalnych klientów

Pierwszy element ogólnej koncepcji inbound marketingu polega na zachęceniu potencjalnej grupy klientów. Ten rodzaj jednak nie ma, w zakresie wykorzystanych narzędzi, nic wspólnego z tradycyjną reklamą zarzucającą odbiorców, często niechcianym, przekazem. Głównym zadaniem marketingu przychodzącego jest tworzenie, wartościowych pod względem merytorycznym, treści odpowiadających na pytania internautów, które to teksty powinny motywować potencjalnych klientów do dalszych działań.

To właśnie ów potencjalny klient ma za zadanie sam znaleźć interesujący go przekaz - dzięki temu nie będzie go traktował jako tradycyjnej reklamy.

Zachęcanie powinno odbywać się na czterech równoległych poziomach obejmujących bloga, stronę internetową, SEO oraz social media. Ciekawe, przemyślane teksty oraz optymalizacja stron pod względem treści, nadanie marce „ludzkiej” twarzy w social media i dostosowanie publikowanych informacji do wymogów wyszukiwarek gwarantuje sukces w zakresie zainteresowania potencjalnych klientów.

Konwersja odwiedzających w lead

Niezwykle ważnym elementem marketingu internetowego jest tak zwana konwersja. Polega ona na przekształceniu niezorganizowanego ruchu na stronie w ściśle sprecyzowany i pożądany ruch. Związany on jest z przekształceniem odwiedzających w tzw. leady.

inbound marketingCała filozofia tego elementu sprowadza się do zbierania danych na temat odwiedzających klientów (danych demograficznych, czy też zwykłych adresów mailowych), których następnie obejmuje się opieką. W tym celu ważne jest tworzenie tak zwanych call-to-action (wezwania do działania) – na przykład naciśnięcie przycisku „zapisz się” czy „pobierz”, landing pages, formularzy do zbierania danych oraz tworzenie bazy kontaktów.

Przekształcenie leadów w klientów

Na tym etapie następuje przekształcenie osób figurujących w zbiorach danych w klientów. W ramach tego zakresu najczęściej wykorzystuje się email marketing, marketing automation czy lead scroling (czyli podział oraz ocenę gotowości leadów do stania się klientem). Na tym etapie ważna jest analiza kanałów pod względem generowania najlepszych (najskuteczniejszych pod względem przekształcenia w klientów) leadów.

Podtrzymanie relacji i tworzenie ambasadorów marki

Po wykonanej pracy polegającej na przekształceniu odwiedzającego w lead, a następnie w klienta należy starać się podtrzymywać relacje. Takie działania przyczynią się nie tylko do tego, że zadowolony klient powróci do sklepu czy na stronę, ale także stanie się gorącym orędownikiem naszych zalet, co ma ogromne znaczenie dla powiększania potencjalnego grona nowych odbiorców naszych usług lub towarów.