E-mail marketing – skuteczny sposób na reklamę w Internecie

Kategoria: E-mail Marketing
15

email marketingNie ulega wątpliwości, że e-mail marketing jest potężnym narzędziem w rękach marketingowców pracujących w globalnej sieci www. Kampanie reklamowe wykonane z jego udziałem coraz częściej zdobywają nagrody w różnorodnych konkursach branżowych. Jakie techniki stosuje e-mail marketing oraz jak je wykorzystywać, aby przynosiły optymalny efekt?

Newsletters – najskuteczniejsze narzędzie e-mail marketingu

Newsletter to inaczej biuletyn wydawany w formie elektronicznej. Inaczej także zwany jest subskrypcją. Przesyłany jest do potencjalnych klientów, którzy zgłosili chęć otrzymywania takich materiałów w formie e-maila lub przez kanał RRS. Ten ostatni obecnie wypiera newslettery mailowe z powodu niechęci do podawania prywatnych adresów poczty elektronicznej.

Newslettery w założeniu powinny nieść za sobą wiarygodną, ciekawą oraz wartościową informację, która może być wykorzystana przez odbiorców. Doskonale w tym względzie sprawdzają się subskrypcje zawierające informacje o nowościach, atrakcyjnych ofertach, bonusach czy obniżkach, które oferuje podmiot przygotowujący i rozsyłający newslettera. Co więcej, poza informacjami typu premium (czyli niedostępnymi dla szerokiego grona odbiorców), każdy elektroniczny biuletyn powinien charakteryzować się spójnym i stałym szablonem, który będzie rozpoznawalny przez klientów. Kolejną ważną cechą jest systematyczne wydawanie postępujących po sobie numerów – na przykład - w przypadku miesięczników - dnia 7 każdego miesiąca.

Inne narzędzia e-mail marketingu

Generalnie zadaniem e-mail marketingu jest utrzymanie stałych i bliskich relacji z potencjalnym klientem. Otrzymanie adresu poczty elektronicznej sprawia, że z powodzeniem, oprócz systematycznych newsletterów, odbiorcy mogą także otrzymywać korespondencję o charakterze jednorazowym, która ma cechy tradycyjnego mailingu. Ta forma marketingu ma charakter czysto reklamowy i informacyjny. Jej zadaniem nie jest podtrzymanie relacji, a jedynie przekazanie jednorazowego komunikatu.  Często charakteryzuje się ona tym, że zachęca do podjęcia określonych działań – na przykład „zapisz się już dziś” , „naciśnij”, „kup już dzisiaj” itp.

Ponadto, dość powszechnym i niezmiernie skutecznym elementem służącym podtrzymaniu relacji z potencjalnymi klientami jest autoresponder. Ten rodzaj maili ma charakter czysto informacyjny i jest wykorzystywany do tego, aby przekazać komunikat o wykonaniu zadanej/zamówionej przez klienta czynności – na przykład: potwierdza otrzymanie zlecenia. Autoresponder składa się głównie z tekstu, a nie z grafiki, jak to ma miejsce w przypadku typowego mailingu.