Newslettery – sposób na komunikację w internecie

Kategoria: E-mail Marketing
10

E-mail marketingMarketing internetowy posługuje się wieloma narzędziami, które pozwalają skuteczne przeprowadzić kampanie reklamowe w sieci. Jednym z nich są newslettery. Do czego one służą oraz jak są wykorzystywane przez przedsiębiorców?

Co to jest newsletter

Newsletter jest elektroniczną formą biuletynów, które swój rodowód wynoszą jeszcze sprzed ery Internetu. W Polsce ta forma komunikacji nazywana jest powszechnie subskrypcją i powstaje w wypadku dobrowolnego zgłaszania się do otrzymywania wskazanych informacji. Warto dodać, że subskrypcja może być w każdym momencie przerwana przez odbiorcę, który może zrezygnować z otrzymywania newslettera. Warto pamiętać, że obowiązkiem wydawcy takiej elektronicznej publikacji jest każdorazowe umieszczanie informacji o możliwości wypisania się z listy subskrybentów.

Generalnie newslettery docierają do odbiorców poprzez wskazane przez nich adresy e-mail lub przez kanały RRS. Ten ostatni sposób jest coraz popularniejszy wśród internautów, co wiąże się z powszechną niechęcią do podawania prywatnych adresów e-mailowych.

Newslettery zazwyczaj wypełnione są bardzo konkretnymi treściami uzależnionymi od specyfiki działalności danej firmy posiadającej stronę internetową. Co więcej, mogą posiadać nie tylko tekst, ale także interesującą oprawę graficzną wraz z linkami odsyłającymi do bardziej rozbudowanych treści itp.

Cechy dobrego newslettera

Podstawowym zadaniem każdej subskrypcji jest przekazywanie potencjalnym Klientom ważnych, z punktu widzenia działania danej firmy, informacji, które odnoszą się do zmian czy nowości (wprowadzonych na przykład w sklepie internetowym), szczególnych ofert oraz wszelkiego typu aktualizacji odnoszących się do działania danej firmy.

newsletteryBez wątpienia cechą szczególną dobrego newslettera powinna być jego unikalność i odrębność w stosunku do innych tego typu pozycji oraz jednoznaczne nawiązanie, w ramach zastosowanych elementów graficznych, do symboliki firmy, która biuletyn wydaje. Co więcej, warto przykładać szczególną wagę do stałego wyglądu szablonu, na którym wydawany jest newsletter, ponieważ odbiorca przyzwyczaja się do układu treści i znacznie łatwiej znaleźć mu w subskrypcji interesujące go informacje.

Newsletter jest publikacją elektroniczną, której zadaniem jest informacja oraz potrzymanie relacji z klientem. Powinien on wychodzić systematycznie z jednakową częstotliwością – na przykład 1 raz na miesiąc.

Ponadto, klienci generalnie oczekują swego rodzaju wyróżnienia zapisując się na newsletter. Aby podtrzymać więź i podkreślić istotę relacji w każdym newsletterze powinny znaleźć się tak zwane treści premium, których trudno doszukać się na stronie. Doskonałym przykładem jest wysyłanie informacji o rabatach i promocjach najpierw w ramach klientów korzystających z newslettera, a następnie do pozostałych osób. W ten sposób klient ma pewność, że jest szczególnym partnerem dla danej firmy.